Érdi Kincses Óvoda
Óvodánk a lakótelep közepén egy „Zöld sziget” a gyermekek számára. Pedagógiai programunk a környezettudatos nevelés köré épül. Szeretnénk, ha az óvodásaink megismernék, szeretnék, tisztelnék és óvnák a természetet, a természeti értékeket. Ennek érdekében biztosítjuk a megfelelő időt, helyet és eszközöket a spontán és szervezett tapasztalat-és ismeretszerzésre.
- Séták, kirándulások, az udvari tevékenység közben megfigyeljük a természetes környezet változásait, az időjárás hatásait a növényekre, állatokra. Az összegyűjtött terméseket, magvakat. leveleket felhasználjuk a foglalkozásainkhoz. Ellátogatunk a közeli kiskertekbe, piacra, a megvásárolt gyümölcsökből, zöldségekből salátákat, kompótot, befőtteket, savanyúságot készítünk.
- Csoportjainkba természet-illetve élősarkot alakítottunk ki. A gyerekek megismerkedhetnek a magvak csiráztatásával, növények hajtatásával. Kísérleteket végzünk, hogy milyen hatása van a növényekre a fény, víz, a talaj hiányának/ túlzott mennyiségének.
- Folyosónkon interaktív fal teszi lehetővé, hogy a gyerekek közelebbről is megtapasztalják a természetes környezet tárgyait, eszközeit, ezeket évszakoknak, különböző aktualitásoknak megfelelőn változtatjuk, cseréljük pl. kőzetek, ásványi anyagok, kagylógyűjtemény, természeti képződmények; madárfészek kihelyezése; rovarok, bogarak nagyítóval való megfigyelése, egy kisebb polcon természettel, állatokkal kapcsolatos könyvek folyamatos cseréje történik.
- Magaságyások kialakításával lehetővé tesszük, hogy a gyerekek megismerjék a növények fejlődését, ültetését, gondozását, ezekhez méretükhöz igazított eszközöket biztosítunk.
- Szülőkkel, gyerekekkel közös programként udvari nagytakarítást szervezünk. Bevonjuk a családokat óvodánk zöld részeinek szépítésére, növényeink bővítésére.
- Piktogramokkal segítjük a növények, bokrok megismerését.
- Nagy hangsúly fektetünk a fenntartható, környezetvédő szemlélet kialakítására a mindennapi életünk során:
- természetes és újrahasznosított anyagok használatára óvodánk dekorációinak elkészítése,
- a mindennapi tevékenységek során. pl. papírguriga, tojástartó használata-
- a hulladék szelektív gyűjtése
- papírlapok gazdaságos felhasználása
- villany, víz takarékos használata
- vásárlás során újrahasznosított papír vagy vászontáska használata
- villany, víz takarékos használata
- vásárlás során újrahasznosított papír vagy vászontáska használata
- Részt veszünk a jeles napok (Víz világnapja, Föld napja, Madarak és Fák Napja) alkalmából szervezett országos rajzpályázatokon, minden csoportunk plakátot készít, melyekből kiállítást rendezünk.
- Az állatok védelmére, megóvására is nagy hangsúly fektetünk:
- az Állatok Világnapja alkalmából „kisállat bemutatót” szervezünk, ekkor a gyerekek testközelből ismerkedhetnek meg az otthon tartott állatokkal
- Madáretetők, madárodúk kihelyezése, téli időszakban a madarak élelmezéséről, nyáron az itatásukról való folyamatos gondoskodás.
- Interaktív programok szervezése a gyerekeknek az állatok életéről, védelméről.
Célunk, hogy egy élhető környezet megteremtésére való igényt alakítsunk ki a gyermekekben– az egyszerűség, környezetbarát szemléletet tükrében.
- Madáretetők, madárodúk kihelyezése, téli időszakban a madarak élelmezéséről, nyáron az itatásukról való folyamatos gondoskodás.
- Interaktív programok szervezése a gyerekeknek az állatok életéről, védelméről.
Célunk, hogy egy élhető környezet megteremtésére való igényt alakítsunk ki a gyermekekben– az egyszerűség, környezetbarát szemléletet tükrében.