Érdi Kincses Óvoda, Edit utca - Állatasszisztált foglalkozás
Március elején, egy pénteki délutánon állatasszisztált foglalkozáson vettek részt a gyerekek. Célunk, az állatvilághoz való pozitív attitűd formálása, az állatok védelmére való nevelés. A foglalkozáson a kutyák jelenléte kínálta a lehetőséget, hogy a gyerekek kutyákkal, más élőlényekkel kapcsolatos ismereteiket bővítsük.
A második félév során is sok színes program színesíti a mindennapjainkat. Március elején, egy pénteki délutánon állatasszisztált foglalkozáson vettek részt a gyerekek. Célunk, az állatvilághoz való pozitív attitűd formálása, az állatok védelmére való nevelés.
A foglalkozáson, a kutyák jelenléte kínálta a lehetőséget, hogy a gyerekek kutyákkal, más élőlényekkel kapcsolatos ismereteiket bővítsük. A kutya lényének megismerése remek alkalom volt arra is, hogy a kutya igényeit, testbeszédét megismerve megtanulják a gyerekek a kutyával kapcsolatos veszélyes helyzeteket elkerülni. (Pl. Ha narancssárga nyakörv van egy kutyán, akkor őt nem szabad megsimogatni, közeledni felé, valószínű, hogy bántották őt és még fél az emberektől).
Az állatasszisztált foglalkozást az oktató két törpe schnauzerrel tartotta. Picur 9 éves és Menyus 14 éves. Német fajtakutya, élénk, értelmes, jó indulatú, játékos természetű. Fáradhatatlan, mozgékony, gyors és hűséges fajta. A tevékenység egyik célja a kutyával való ismerkedés és játék volt. A foglalkozás elején, interaktív beszélgetés során az állattal való ismerkedés szabályait, a felelős állattartás alapjait, elveit is kibontottuk, illetve a segítő kutyák szerepét, fajtáját is megbeszéltük. A foglalkozáshoz szükséges eszközöket bemutatta az oktató. Volt fényvisszaverős bója, közlekedési oszlop, henger. A gyerekek az akadálypályán vezethették végig a kutyákat, így elmélyítve az irányokat és fejlesztve a téri tájékozódást is. A vezény szavakat is kipróbálhatták a kutyákkal ül (mutató ujjunk fölfele) fekszik (tenyerünk lefele). A foglalkozás végén a bátrabb gyermekek, jutalomfalatot adhattak a tenyerükből.
A tapasztalatom az, hogy a legtöbb gyerek szívesen lép kapcsolatba a kutyákkal, a kutya bevonásával a játékos tanulás motiváltan zajlik. Az állathoz való vonzódás, a játékosság mellett a kutyás foglalkozások mozgásos jellemében rejlik. A gyerekek mozgásszükséglete igen erős ingerszükséglet.
A gyerekek mosolya, öröme, élménye arra enged következtetni, hogy helye van az óvodában az állatasszisztált foglalkozásnak.
Továbbik képek a galériánkban megtekinthetőek.
https://www.kincsesovoda.hu/galeria
Antonya Tímea
Óvodapedagógus