Kutyavári Tagóvoda
Programunknak és csoportterveinknek is alapját képezi a külső világ tevékeny megismerése, mellyel kiemelt hangsúlyt kap a környezettudatosság, a környezetvédelem, az egészséges életmódra nevelés, egészségfejlesztés. A környezeti programok körének bővítése, sokszínűsége, olyan személyiségfejlesztésre ad lehetőséget, melynek célja, a környezettudatos magatartás formálása, a természet szeretetére, védelmére, tiszteletére nevelés.
A belső környezet kialakításakor ügyelünk arra, hogy a harmónia is visszatükrözze s természet közeliséget. A környezeti nevelés szorosan összefonódik az egészséges életmódra neveléssel és az egészégvédelemmel. 2017-ben só-szobát hoztunk létre, alapítványunk támogatásával. Rendszeresen használjuk, főként az őszi és téli időszakban. Biztosítjuk a rendszeres gyümölcs és zöldség fogyasztást, az elegendő folyadék fogyasztását. A testmozgás tornatermünkben és a szabad levegőn (udvar, teraszok) egyaránt biztosított. A gyermekek fejlődéséhez elengedhetetlen pihenéshez is megteremjük a feltételeket.
A tisztálkodás lehetőséget nyújt a víz fontosságának megláttatására, a takarékosság szerepének kiemelésére.
Az ismeretszerzés fontos eszköze a szabad játék, játékos cselekvéses tanulás. Erre megfelelő helyet és időt biztosítunk a nap folyamán. Az eszközök kiválasztásánál a természetes anyagból készült játékokat részesítjük előnyben. Barkácsolásaink során egyszerű játékeszközöket is készítünk, melyek fő elve az újrahasznosítás. Az intézmény irodájában, és a csoportszobákban is szelektíven gyűjtjük a hulladékot.
Minden csoportszobában van élősarok, melyekben elhelyezett növények és állatok gondozásában a gyerekek is segédkeznek. Tavaszi időszakban az udvarban a növények ültetése a gyerekek aktív részvételével történik, illetve az évelő növények gondozása is. Az óvodánk udvarán nagy fák állnak, ennek következményeként, sok madár fészkel közvetlen környezetünkben. Ezt kihasználva minden évben helyezünk el madáretetőket, itatókat, lelkesedéssel figyeljük látogatóikat. Udvarunkon több műfecskefészek található.
Kirándulásokat szervezünk a természetbe, ellátogatunk az épített környezetünkbe (pl.: Tűzoltóság, kertészet, közeli tavas park, Margit-sziget, Normafa, Állatkert, Vadaspark látogatás... stb.) Ezeket a csoportos kirándulásokat kiegészítjük az interaktív Természetjáró szakkörrel, melynek keretében két alkalommal kiránduláson veszünk részt a Budakeszi Vadasparkban, két alkalommal pedig az óvodában vetítés keretében bővülnek a gyermekek ismeretei. A Kutyavár romjaihoz és a közeli tavas parkba, patak partra sétákat szervezünk, ahol jól megfigyelhetők a réti virágok, rovarok, apró állatok.
Szívesen vesszük a szülők aktív részvételét rendezvényeinken, amelyeken helyi hagyományainknak megfelelően a kiemelt hangsúlyt kap az újrahasznosítás, az egészségnevelés, a környezetvédelem szemlélete (Óvodanyitogató, Őszi gyümölcsünnep, Autómentes nap, Állatok napja, Karácsonyi munkadélután, Újrapapír nap, Kutyavári Napok, stb.).
A jeles napok megünneplése kiváló lehetőség arra, hogy felkeltsük a különböző korosztályok érdeklődését a környezet- és természetvédelem iránt. Ezzel hozzájárulhatunk a gyermekek és a felnőttek lakosság környezeti tudatának alakuláshoz. A hagyományőrzés rendszeres és tudatos beépítésével az óvodai nevelői munkába érzelmi, esztétikai, erkölcsi, ezen belül a szülőföld iránti szeretet valósulhat meg.
A belső környezet kialakításakor ügyelünk arra, hogy a harmónia is visszatükrözze s természet közeliséget. A környezeti nevelés szorosan összefonódik az egészséges életmódra neveléssel és az egészégvédelemmel. 2017-ben só-szobát hoztunk létre, alapítványunk támogatásával. Rendszeresen használjuk, főként az őszi és téli időszakban. Biztosítjuk a rendszeres gyümölcs és zöldség fogyasztást, az elegendő folyadék fogyasztását. A testmozgás tornatermünkben és a szabad levegőn (udvar, teraszok) egyaránt biztosított. A gyermekek fejlődéséhez elengedhetetlen pihenéshez is megteremjük a feltételeket.
A tisztálkodás lehetőséget nyújt a víz fontosságának megláttatására, a takarékosság szerepének kiemelésére.
Az ismeretszerzés fontos eszköze a szabad játék, játékos cselekvéses tanulás. Erre megfelelő helyet és időt biztosítunk a nap folyamán. Az eszközök kiválasztásánál a természetes anyagból készült játékokat részesítjük előnyben. Barkácsolásaink során egyszerű játékeszközöket is készítünk, melyek fő elve az újrahasznosítás. Az intézmény irodájában, és a csoportszobákban is szelektíven gyűjtjük a hulladékot.
Minden csoportszobában van élősarok, melyekben elhelyezett növények és állatok gondozásában a gyerekek is segédkeznek. Tavaszi időszakban az udvarban a növények ültetése a gyerekek aktív részvételével történik, illetve az évelő növények gondozása is. Az óvodánk udvarán nagy fák állnak, ennek következményeként, sok madár fészkel közvetlen környezetünkben. Ezt kihasználva minden évben helyezünk el madáretetőket, itatókat, lelkesedéssel figyeljük látogatóikat. Udvarunkon több műfecskefészek található.
Kirándulásokat szervezünk a természetbe, ellátogatunk az épített környezetünkbe (pl.: Tűzoltóság, kertészet, közeli tavas park, Margit-sziget, Normafa, Állatkert, Vadaspark látogatás... stb.) Ezeket a csoportos kirándulásokat kiegészítjük az interaktív Természetjáró szakkörrel, melynek keretében két alkalommal kiránduláson veszünk részt a Budakeszi Vadasparkban, két alkalommal pedig az óvodában vetítés keretében bővülnek a gyermekek ismeretei. A Kutyavár romjaihoz és a közeli tavas parkba, patak partra sétákat szervezünk, ahol jól megfigyelhetők a réti virágok, rovarok, apró állatok.
Szívesen vesszük a szülők aktív részvételét rendezvényeinken, amelyeken helyi hagyományainknak megfelelően a kiemelt hangsúlyt kap az újrahasznosítás, az egészségnevelés, a környezetvédelem szemlélete (Óvodanyitogató, Őszi gyümölcsünnep, Autómentes nap, Állatok napja, Karácsonyi munkadélután, Újrapapír nap, Kutyavári Napok, stb.).
A jeles napok megünneplése kiváló lehetőség arra, hogy felkeltsük a különböző korosztályok érdeklődését a környezet- és természetvédelem iránt. Ezzel hozzájárulhatunk a gyermekek és a felnőttek lakosság környezeti tudatának alakuláshoz. A hagyományőrzés rendszeres és tudatos beépítésével az óvodai nevelői munkába érzelmi, esztétikai, erkölcsi, ezen belül a szülőföld iránti szeretet valósulhat meg.